Elkezdődött a Körút átalakítása

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a két sávot.

Az időközben lezárult társadalmi egyeztetés tapasztalatai, illetve a legfrissebb forgalmi adatok alapján a Fővárosi Önkormányzat a Nagykörút közlekedésének finomhangolásáról döntött. A munka elkezdődött, első lépésként a Nyugati pályaudvar előtti szakaszon. A következő hetekben a körút több pontján is várhatók hasonló, kisebb változások – írja a BKK.

A szeptemberi tanévkezdéssel járó forgalomnövekedés nem okozott az ilyenkor szokásosnál nagyobb torlódást a Nagykörúton, a sávok jelenlegi kialakítása jól vizsgázott a BKK szerint. Azonban az időközben lezárult társadalmi egyeztetés tapasztalatai alapján további változások jönnek.

A Budapest Közút szakemberei szeptember 3-án éjszaka átalakították a Nyugati pályaudvar előtt a burkolati jeleket és a táblákat az új forgalmi rendnek megfelelően. A Nagykörutat érintő átalakítások a következő hetekben is folytatódnak, egyes szakaszokon 2 sávban haladhatnak majd az autók, ahol velük párhuzamosan kerékpárnyomot, illetve járdán vezetett kerékpárutat alakítanak ki.

2020 augusztusában a BKK megbízásából teljes körű forgalomszámlálás történt a Nagykörúton 5 ponton. A mérés azt mutatta, hogy a Blaha Lujza tértől délre a gépjárművel közlekedők vannak kis mértékben többségben, míg attól északra a fenntartható közlekedési módokon (közösségi közlekedéssel, kerékpárral és gyalog) közlekedők.

Ennek eredményeként született meg a Főpolgármesteri Hivatal kompromisszumos döntése, mely mindenkinek ad valamit: a kerékpárral közlekedőknek azt, hogy továbbra is lehessen a Nagykörúton biztonságosan biciklizni, az autósoknak visszaadja a gépjárműforgalomhoz szükséges kapacitás jelentős részét, az itt élők számára pedig élhetőbbé válik a környék.

A Petőfi hídtól a Dohány utcáig mindenhol legalább irányonként két közúti forgalmi sáv áll az autóval közlekedők rendelkezésére, a kerékpársávokat itt a parkolósávból alakítják ki.  Azon kivételes esetekben ahol ez nem lehetséges, ott kerékpáros nyom, illetve a járdán (nagyon rövid szakaszon) kialakított kerékpárút készül.

A Dohány utcától a Nyugati térig irányonként egy-egy forgalmi sávot használhatnak az autósok, és járdaszigeteket építenek annak érdekében, hogy kedvezőbb lámpaprogram szolgálja az autós közlekedést. A Nyugati tér előtt egy rövid szakaszon két sávon engedik majd az autóforgalmat, hogy a csomóponton gyorsabb, könnyebb legyen az átjutás.

A Nagykörút hosszú távú jövőjéről a Fővárosi Önkormányzat egy széles körű társadalmi egyeztetésen alapuló tervezési folyamatot indít, hogyan lehet újra a Nagykörút Pest főutcája – írja a BKK.

(Forrás: ittlakunk.hu)

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.