A budapestiek csak nagyon alapos okkal hagyhatják el a várost. Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő szombat reggel a Kormányinfo plusz névre keresztelt online bejelentkezésében osztott meg további részleteket a járványügyi intézkedésekkel kapcsolatban, illetve válaszolt néhány kérdésre. (444.hu)

Ezt most komolyan nem értem. Teszem azt, felszállok a vonatra, hogy Pécsre utazzam. Jön a kalauz, kikérdez, és ha nem elég alapos az indok, akkor leszállíthat? Milyen alapon?
Teszem azt, beülök a barátom kocsijába, és elindulunk Velencére. A város határán megállít az autópálya-rendőrség, kikérdez, és ha nem vagyunk elég „alaposak”, akkor kijelöli az útvonalat, amelyen megállás nélkül hajtva vissza kell fordulnom?
Teszem azt, elmegyünk Rákosrendezetlenre, hogy sétáljunk egyet a vasút mentén. Nem találkozunk az ég adta világon senkivel a vasúti rendőrön kívül. Ő is csak azért jön, mert észrevett minket a távcsövén, és meg kell bírságolnia. De a ha a kutyát is visszük, akkor minden rendben? (Pardon, nem láttam a bokroktól, mert olyan földszintes…)
Szóval hogyan vannak ezek?
Fügedi Ubul
P.s.: Jogosnak tűnő kérdés a Facebook-ról. Ha Pestről nem lehet lemenni pl. a Balatonra, akkor mi értelme van annak, hogy a vidéki éttermek kinyithatnak? Ki fog ott fogyasztani? Az egyik vendég nélküli vendéglátós nem fog beülni a másikhoz ebédelni…
Nos. Az operatívok úgy gondolják, hogy a helybéli úri közönség fogja eltartani a vendéglőket — és ha ez a gyakorlatban a kocsmákat jelenti, akkor nem is tévednek nagyot. Úgy gondolom, hogy a szövegben a „vendéglő” kifejezés egyfajta eufémizmus lehet.
***
A lakcímkártya dönti el, hogy mehet-e a nyaralójába. A szóvivő külön elmondta, hogy „szabadidős séta sem engedélyezett a fővárosiaknak”. A kocogás, az testmozgás. A séta nem az. Szintén a Facebook-ról:
Attól tartok a kormányszóvivő asszony nem merült el a jogi részletekben.
A vonatkozó 71/2020 kormányrendelet szerint (ennek a hatályát tartották fent most Budapesten és Pest megyében):
3. § A lakóhely, a tartózkodási hely, illetve a magánlakás elhagyására az e rendeletben meghatározott alapos indokkal kerülhet sor.
4. § (1) A 3. § szerinti alapos indok:
…
d) az egyéni szabadidős sporttevékenység, szabadidős célú gyalogos közlekedés az 5. § szerint
…
5. § Egyéni szabadidős sporttevékenység, szabadidős célú gyalogos közlekedés külterületen, valamint a települések belterületén – lehetőség szerint a zöldterületeken – egyedül vagy ugyanazon háztartásban élőkkel közösen folytatható azzal, hogy másoktól legalább 1,5 méter távolságot kell tartani.
Valószínűleg nem azonosította „szabadidős célú gyalogos közlekedés”-t a sétálással.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.