„Kutya nehéz úgy hazudni, ha az ember nem ösmeri az igazságot.” rovat, avagy van, akinek még úgy is nehéz, ha ismeri.” (via facebook)
A BKK + T-Systems párosról lesz szó, de csak röviden. A (rém)történetet gondolom már mindenki ismeri, mindenki olvasott róla: egy 18 éves srác olyan hibát talált a BKK nemrég üzembe állított e-jegyrendszerében, amivel 50 forintért tudott bérletet vásárolni. A hibáról értesítette a BKK-t, jelezte hogy a rendszer sérülékeny és kijátszható. A fejlesztő T-Systems erre azonmód feljelentést tett, a diákot meg rendőrök vitték el a lakásáról. Ezt követően a BKK és a T-Systems sajnálatát fejezte ki (!!!) a történtek miatt.
A T-Systems azt írta: ismeretlen tettes, és nem konkrét személy ellen tettek feljelentést, mert a saját fejlesztésű rendszerek védelmében ez a hivatalos eljárás, most sem tehettek mást. Így most egy egész ország utálja őket, megjegyzem, nem alaptalanul. A legfrissebb hírek szerint elindult a mosakodás, a BKK-vezér meg a sok összevissza hazudozással magyarázkodással egyre mélyebbre ássa magát. (Mondjuk a feljelentéshez elég bátor volt a T-Systems meg a BKK, de a HVG által feltett 5 kérdésre már egyikőjük sem válaszolt…)
– Tarlós eddig nem merte kinyitni a száját, de csütörtökön (!)
talán méltóztat majd beszélni a BKK-botrányról (Villámnarancs)
– Volt BKK-s: Mindenki tudta, hogy mekkora gáz van a cégnél (24.hu)
Pedig ez a nagyszerű BKK + T-Systems páros már korábban is tudott és mert nagyot alkotni. Nem tudom, hányan emlékeznek rá, de a Bubi indulásakor kísértetiesen hasonló, „mókás” események történtek, annyi különbséggel, hogy akkor nem jelentettek fel senkit a szoftverhibák miatt. Emlékezetes, 2014 tavaszán a BKK eredetileg áprilisra ígérte a Bubi átadását, de csak többszöri csúszás és botrány után tudott elindulni a bérbringázás, mert valahogy az sem tudott összejönni elsőre (másodikra, harmadikra, negyedikre, stb…)
A júliusi teszteléseken a rendszer totálisan megbukott, még a próbaüzem elindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek rendesen. A legszebb az volt, amikor a fedél- zeti számítógép billentyűzetének megérintésével telefonszám, kártya, vagy bármi haszná- lata nélkül kioldott a dokkoló, a bringát meg vihette akárki. (A szoftvert a jelenlegi másik főszereplő, a T-Systems fejlesztette és szállította. Kell ehhez még bármit hozzáfűzni?)
Most – három évvel később – újra a régi „megbízható partner” készítette el a BKK részére a jegyértékesítési rendszer szoftverjét. A korábbi színvonalon: a rendszer nem működik, bugok, adatkezelési problémák, lefagyott honlap, azonos nevűek törölhető fiókjai, mindez kibővítve összevissza kamuzó cégvezérekkel és fővárosi potentátokkal. Meg egy azonmód feljelentett fiatallal, aki fel merészelte hívni a figyelmüket a balf@szságukra.
Gratula!
P.s.: A MÁV-nak körülbelül négy éve működik az e-jegyrendszere. A BKK és a T-Systems azonban ezzel nem törődött saját jegyrendszerének kifejlesztésekor, annak ellenére, hogy a Budapest-bérletet Budapest közigazgatási határain belül a személyvonatokon elfogadja a vasút. Illetve elfogadná, csakhogy a MÁV rendszere nem kompatibilis a BKK e-jegyével, ha online vett Budapest-bérlettel szállunk vonatra, a kalauz nem tud vele mit kezdeni.
Devosa Gábor, önkormányzati képviselő
***
Fél nappal élesítés előtt saját kollégáival tesztelte az e-jegyet a T-Systems. Komolyabb terhelési tesztként a saját munkatársait kérte e-jegy és bérlet vásárlására a T-Systems vezetése – derül ki a hvg.hu birtokába került céges e-mailből. Mindezt közvetlenül azelőtt, hogy élesben bevezették volna a kudarcot vallott rendszert, de azért Bubi-bérletet sorsol- tak ki a házon belüli próbáért. IT-szakemberek szerint a körlevél pánikszerű kapkodásról árulkodik, de az is szokatlan, hogy maga a vezérigazgató figyelmeztetett a BKK-ra hivat- kozva arra, nehogy kikotyogjanak valamit a fejlesztésről a házi tesztalanyok. „Ez biztos csak vicc” – mondták szakértők, amikor megmutattuk nekik a T-Systems vezérigazgatójának levelét. (HVG)
(Forrás: A mi Erzsébetvárosunk blog)
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.